Prylbloggen
Svenska Cycling Plus
Okategoriserade

Tyskt megakonglomerat visar på möjligheterna

ThyssenKrupp – en av de mest namnkunniga inom den samtida storindustrin – förvånade glatt velovärlden med den här högintressanta landsvägscykeln. Utan att ha gjort en deepdive så ter sig ramen vara tillverkad som en monocoque – två halvor som sedan är sammansvetsade till en homogen enhet.

Roadstar heter toppmodellen som är kittad med Bara Det Bästa. Vikt? 8.3 kilo för en i storlek Medium. Roadstar X är den mer överkomliga varianten – fortfarande med samma ramdesign som sin storebror – men utrustad med fullt funktionsdugliga men aningen tyngre delar. Priset då? Ta ett anddetag och sätt dig ned. 9000 euro för Roadstar X och två tredjedelar så mycket för lillebrodern Roadstar – 6000 euro.

En substantiell hög med likvida medel, men så blir du också ensam om en unik cykel.

Läs mer på ThyssenKrupp:s hemsida

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.