Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Prylbloggen
Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
Okategoriserade

Veckans gravelhoj – Kona Libre

Kanadensarna på Kona har tagit den alltmer exploderande gravelscenen till sina hjärtan. Till bevisföringen vill Prylbloggen hänvisa till de pinfärska modellerna Libre DL och Libre. Det rör sig alltså om två äventyrscyklar i två olika specifikationer: Libre DL med 700c-hjul och Libre som rullar på 650b-gummi från WTB. Gemensamma nämnare är ram och gaffel i kolfiber och en allmän aptit på en pyttipanna av allehanda underlag.

Libre DL kommer kittad med Kona:s nya framgaffel Verso, Easton EA70AX-hjul och SRAM:s pålitliga 1X-grupp Force 1. Easton-fälgarna är skodda med WTB:s Riddler i dimension 700 gånger 45. En storlek som lovar både trevligt rappt rull på stigvägar och en trind luftkammare för komfort och vibrationsdämpning.

Kona Libre DL

 

Lillebrodern heter Libre och levereras med en 2X-lina byggd på Shimano:s senaste 105-grupp. Max växelbredd för bombning nedför och spinn uppför. Den andra stora skillnaden mot Libre DL är hjulen som är i dimension 650b. Återigen är det Wilderness Trail Bikes som är leverantör av gummiringarna, mer specifikt av modell Byway TCS i hela 47c bredd. Bekvämt som en flygande matta med luftfjädring.

Kona Libre

Läs mer på Kona:s hemsida 

 

 

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.