Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Prylbloggen
Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
Prylbloggen

Cruiser-styre från Surly

Ett fett och brett cruiserstyre är egentligen en produkt som Surly i Minnesota skulle kunnat ha tillverka sedan dess gestation kring 1998. Surly är punkrock och stål och singlespeed och allt som inte handlar om tidtagning, kolfiber och tävling. Ungefär. Väldigt street och betong och livet på cykel i den urbana terrängen. Men inte bara. 2005 lanserade dem den första serietillverkade fatbiken – Pugsley – bestyckad med fyratums däck och redo att ta sig an hela världen i ett nafs. Som Surly:s andra hojar: Long Haul Trucker, Pacer och CrossCheck till exempel. Alla i stål. Alla med ett rest långfinger mot konvention och lagom.

Skärmavbild 2017-09-23 kl. 21.51.39

Cruiserstyret Sunriser är en produkt som Prylbloggen gillar per omgående. Hela 820 millis brett och lika många gram tungt, lovar det maximalt vridmoment och stadig hållbarhet över tid. Halleluja. Det var länge sedan ett 71-styre betraktades som brett. Ungefär samtidigt som en mountainbike skulle ha barends och 660-styre för att tas på allvar. Men det var på MTB-medeltiden. Sunriser är tänkt för Klunkers, Funkers och Cruisers och andra nöjesvelocipeder som gör gott för både själ och hjärta och lungor. För en som löst övervägt att kliva in på MC Varuhuset för att få tag på ett Renthal med bra vingspann, så är Sunriser ett lite – lite – mer reellt alternativ. Äntligen!

Men… borde inte styret heta Sinriser istället? Kommentar Surly?

 

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.