Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Fler färger från Trek

Amerikanska Trek med säte i Waterloo, Wisconsin är en av de största tillverkarna av cyklar och cykeltillbehör. Sedan den första halvan av 00-talet har man kunnat beställa en Trek med grafik, färg och lackering lite efter eget huvud genom programmet Project One. En intressant detalj är att robotarna som lackerar PO-ramarna i Wisconsin, bara behöver en dryg deciliter färg för att täcka en hel ram. Väljer man det hyperlätta alternativet – U5 Vapour – är viktpåslaget ynka fem (5) gram… Merkostnad? En bit över 13000 kronor.

Nyheten är att man numera kan kombinera två kulörer i en snygg fade. Tekniken bakom är utmanande. Särskilt när man ska få till en snygg och sömlös övergång mellan de bägge färgerna. Lägg till att ytorna som ska täckas är runda och full av kurvaturer, så läggs svårigheterna på hög. men Trek har lyckats.

Segafredo. Efter Treks WorldTour-lag
Segafredo. Efter Treks WorldTour-lag

 

Solid Logo. Rakt och enkelt. Prylbloggaen har faiblaisse för himmelsblått...
Solid Logo. Rakt och enkelt. Prylbloggaen har faiblaisse för himmelsblått…

 

Gravel. Ja den heter så
Gravel. Ja den heter så

 

U5 Vapour
U5 Vapour

 

Full Fade
Full Fade. Stilig och enligt uppgift en knepig lackering att få till snyggt och produktionseffektivt.

 

Real Fire. Flames är alltid flames
Real Fire. Flames är alltid flames

John Degenkolb är en kille som tävlar för Trek-Segafredo. Han har också en vurm för motorcyklar och nedanstående lackering är skapad och uppkallad efter ´Deges´caferacer-hoj:

Cafe Racer. Prispåslag? 19200 kronor.
Cafe Racer. Prispåslag? 19200 kronor.

 

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=9BDXcvhem9Q&w=560&h=315]

 

Läs mer på Treks hemsida

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar