Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Lördagens lättviktare

Liv är Giant:s submärke för damcyklister. Eller personer vars kroppsform och dimensioner lirar med cyklar som heter Liv. Oavsett. Lördagens lätt-lätta landsvägscykel produceras av den taiwanesiska cykeljätten Giant och heter Liv Langma SL 0.

Langma SL 0 uppges väga in på strax över sex kilo jämnt: 6.05 i storlek Small. Det intressanta är att den lättaste cykeln som Giant producerat – ram plus gaffel ligger på uppgivna 1155 gram – inte är något konstprojekt som bäst gör sig ovanför manteln på den öppna spisen. Inte heller används komponenter i kategorin “stupid light” heller, utan det är rediga delar som pallar med (SRAM Red eTap 11-delat) och uppmuntrar ( i fallet den integrerade effektmätaren Quarq) till intensiv och ändamålsenlig träning. Eller bara kaffe-cruising. Vänder man på myntet så innebär detta också att det finns goda möjligheter för viktjagare att pressa grammen ännu mer…

Liv Langma SL 0
Liv Langma SL 0

Snabba specs:

  • Vikt: Giant uppger 6.050 gram i storlek 52 centimeter
  • Ram och gaffel: Advanced SL-Grade kolfiber med integrerad sadelmast, Advanced SL-Grade kolfibergaffel med styrrör i kolfiber – OverDrive 2
  • Växelgrupp: SRAM Red eTap 11-delad med Quarq DZero-effektmätare
  • Styre/styrstam/sadel/sadelmast: Giant Contact SLR Flux-stam, Giant Contact SLR-styre, Integrated Design Advanced Composite SL-sadelstolpe med Liv Contact SLR-sadel
  • Hjul: Giant:s egna hjul SLR-0 baserade på tekniskt innanmäte signerat DT Swiss

 

Helt enkelt en j-vligt kool hoj för alla och envar oavsett könstillhörighet. En annan reflektion är att den verkligen liknar de Mike Burrough:s designade kompakt-racers som han konstruerade för Giant och som stall ONCE med Il Magico och Laurent Jalabert i spetsen förde kampanj på i slutet av 90-talet…

Läs mer om Liv här

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.