Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Lördagsgodis

Jag skulle egentligen skrivit om det här styret. Ett motocross-styre från Moose Racing. Brett, rejält och billigt. Matchat med en BMX-styrstam och fastdraget på mitt senaste klunker-fynd så är det ett enkelt recept för att öppna upp cockpiten. Och få och nå det där trevliga klunktastiska utseendet.

 

Skärmavbild 2017-10-21 kl. 22.50.59

 

Men det var ju en annan grej jag ramlade över. Klünkin´ ain´t easy. Och det var här det började i mitten av sjuttiotalet. I Marin i Kalifornien. Med moddade Schwinn Excelsiors. Alan Bond var en av dem som var med när man började rulla utför Mt Tamalpais. Och Repack. En rörelse som gav svallvågor över hela världen. Idag bygger man klunks på gamla fillet brazade-ramar. Neo-retro-mtb.

 

alanbike02_ck

 

Don Koski var en av de som byggde en mountainbike – den legendariska Trailmaster i begynnelsen. Koskis namn dök upp på sadlar och pedaler, men var utöver det lysande med sin frånvaro. Men för några år sedan dök Koski Bros upp igen med en ball gaffel och ram kallad BroBomber. Habegäret slog omedelbart till. Särskilt gaffeln med sina stadiga gaffeländar och graverad Koski-text fick det att bli jobbigt i plånboken. Koski har en rudimentär hemsida med kontaktinfo och några fler foton på BroBombern.

IMG_2668 %281024x768%29 IMG_20140127_201158 Koski SS nickle

Vi rundar av med Konas klassiska Humuhumu. I titan, ja faktiskt. Händerna i taket, wohoo! Så enkel, elegant, effektiv.

Kona-Humuhumu-Ti-

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar