Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Mavic UST för landsvägen

Franska Mavic lanserade sitt UST-system redan 1999, då för mountainbike. Nu har turen äntligen kommit till landsvägcyklar och Mavic lovar 15 procent snabbare hjul jämfört med en liknande setup med innerslang. Dessutom till 40 gram lägre vikt. Nyckeln ligger i liten tolerans mellan fälg och däck och Mavic hävdar att det går att pumpa upp däcket och sätta det mot fälgen med en vanlig golvpump. Skönt tycker vi. Kommer räser-slanglöst nu slå igenom på bred front? Det återstår att se. Att det tagit bortåt tjugo år innan Mavic lanserar en rad med UST-hjul – Comete, Ksyrium, AllRoad, Open Pro och däcket Yksion Pro UST – säger en del om den produktionstekniska huvudvärk de måste dragits med innan toleranserna ligger i rätt spann och framför allt är repeterbara på en industriell skala. Läs mer på Mavic:s hemsida

mavic-1498016416967-g7wgnjxiqi7l-630-80
Fälg och däck är tillverkade för att matcha varandra

 

mavic-info---1-1498016416972-1rv8aps2jb087-630-354
UST Tubeless förklarat

 

mavic-info---2-1498016416975-dkdsoelc06i4-630-354
De kritiska måtten

 

mavic-sealant-1498016416967-186hwppmx5lk6-630-354
Mavic Comete med tätningsgucka
Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar