Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Veckans gravelhoj

Tyska online-jätten Rose har ett gigantiskt program med cyklar på sin hemsida. Utbudet är faktiskt så djupt, brett och omfattande att det är en smula utmanande att sätta sig in i alla olika modeller, serier och utrustningsalternativ. Och det är lite synd då cyklarna håller hög kvalitet, är utrustade med fin-fina komponenter och har en mycket konkurrenskraftig prislapp. Men Rose verkar vara medvetna om detta, då det enligt rykten ska se över modellbeteckningarna för att förenkla och strömlinjeforma det en aning. En vettig utveckling.

Föremålet för veckans gravelhoj är Rose:s Xeon Cross Gravel. Höjdpunkter är en ram i T30/40-kolfiber, med en rak framgaffel tillverkad av samma syntetmaterial, ihopknuten med en 15 millimeters genomgående axel och matchad bak med en axel av 12 millimeters diameter. Just denna modell är kittad med Shimano:s senaste generation av Ultegra-gruppen – R8070 – med elektriska växlar och hydrauliska skivbromsar. Prylbloggen har tidigare tyckt att ramar med det här karakteristiska och traditionella utseendet med snudd på horisontellt topprör, har varit lite för, ja, traditionella, men vi börjar svänga lite i den uppfattningen. XXL:s White CX, Cannondale:s SuperX och Rose:s Xeon Cross ser oförskämt bra ut med en tidlös double diamond-ram.

Skärmavbild 2017-12-03 kl. 11.27.33

Läs mer på Rose:s svenska hemsida och besök gärna deras moderna showroom i Barkarby.

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.