Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

BLOGGMENY
Annons
Annons
Annons
Annons

Veckans gravelhoj

Chumba är en amerikansk firma med säte i Anaheim, Kalifornien som tillverkat lite av varje sedan de såg dagens ljus 1993. Downhill, freeride och kralliga hardtails har varit och är stapelvaror för Chumba, men nu har de alltså lanserat en trevlig Road Plus-ram – alltså en ram ämnad för såväl 700c- som 650b-hjul.

Terlingua-CX-Force

Terlingua heter modellen – fint namn förresten – och ramen säljs för 1450 dollar. Se nedan för en snabb genomgång av de tekniska finesserna:

Terlingua-tech-specs

En trevlig överraskning är det gängade vevlagerhylsan. Inga i-pressade vevlager som knakar och jämrar sig för varje tramptag. Notera också däckutrymme för upp till 50 millimeter breda 700c – bekvämt! Genomgående axel bak – naturligtvis i dimension 142×12.

Terlingua-geo-numbers

Och avslutningsvis en liten videosnutt från folket på Chumba…

[vimeo 226797102 w=640 h=360]

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på fyra och två hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar