Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://www.cyclingplus.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Prylbloggen
Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
Prylbloggen

Veckans gravelhoj – Trek Boone

Amerikanska Trek har tidigare figurerat under rubriken Veckans gravelhoj – Checkpoint, Boone, Crocket, Domane et al – och nu är det dags igen. Trek:s kolfiberraket för sandfällor, hopphinder och maxad puls, Boone, har varsamt uppdaterats med kontemporär teknik. Geometrin är samma som den tidigare utgåvan, men plattformen har alltså friskats upp en smula. Skivbromsoken har gått från Post Mount till Flat Mount, bakhjulet fäster numer meddelst genomgående axel i dimension 142 x 12 och 100 x 12 fram. En stor nyhet är att man införlivat främre IsoSpeed för att matcha den bakre flexpunkten. Det ska bli intressant att se hur detta fungerar på cykelcross-scenen. Samma teknik finns hos Trek:s komfortracer Domane och ger där en markant och tydlig komfortökning. Ett kommande test lär ge svar vid hand.

För de som nyttjat Boone och dess märkessyskon med ram i aluminium Crockett för dammiga äventyr, så kan vi konstatera att de fortsätter vara ett naturligt och klokt val om färden går på grusiga vägar.

 

Trek Boone 7
Trek Boone 7 2018

 

Boone har uppdaterats med Flat Mount-fästen för skivbromsoken.
Boone har uppdaterats med Flat Mount-fästen för skivbromsoken.

 

Främre IsoSpeed, genomgående axel i dimension 100 x 12 och Flat Mount-ok - modernt och väldigt 2018.
Främre IsoSpeed, genomgående axel i dimension 100 x 12 och Flat Mount-ok – modernt och väldigt 2018.

 

SRAM:s Force CX1-lina finns representerad på många CX- och gravel-hojar för säsongen 2018.
SRAM:s Force 1-drivlina finns representerad på många CX- och gravel-hojar för säsongen 2018.

Läs mer på Trek:s svenska hemsida

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.